22 March 2011

perempuan ouh perempuan ~


 Budak-budak perempuan zaman sekarang yang masih berumur 13..14...15 tahun pun sudah tahu melakukan hubungan seks. Pasangannya sudah tentu la yang berusia 17 ...20 tahun ke atas..Bila berlakunya hubungan seks luar nikah maka akan mengeluarkan hasil. Hey.. kamu kamu kenapa mudah sangat kamu memberi pada lelaki yang belum tentu akan menjadi pasangan hidupmu sehingga akhir hayat? Fikirlah bila si lelaki mengajak melakukan sesuatu yang kurang elok...fikir terlebih dahulu kesan dan akibatnya. Rasanya lebih banyak keburukan dari kebaikan bila kamu bersetuju menurut kata teman lelaki kamu. Lihat saja...bila sudah mengandung dan kamu memberitahu teman lelaki kamu. Adakah dia mahu bertangungjawab atau dia hanya menjawab dan menyuruh kamu mengugurkan kandungan itu? Itu pun kamu tidak fikir panjang..terus menggugurkan tanpa fikir akibat pada diri kamu. Kemungkinan kamu juga akan mati...Lelaki mudah saja melepaskan diri. Untung la jika pasangan kamu mahu bertanggungjawab. Namun tidak ramai kan...sedihnya bila terbaca tentang bayi yang ditanam...dibuang dalam tong sampah walaupun masih bernyawa. Masih bernyawa tapi bertapa kejamnya kamu dengan memasukkan bayi kecil itu didalam beg. Bayi itu boleh lemas!!!Tolong la kasihan pada nyawa kecil itu...Gadis-gadis janganlah mudah memberi hak kamu...

Psssssssssssssssttttt....korang buat macam senang aje mahu bersalin kan...lepas aje beranak sedap aje masukkan bayi ke dalam beg lepas tu buang...kalau tak buang korang tanam lepas aje dilahirkan..hey!!!!itu macam kehidupan di zama jahiliyah!!!Kamu lagi teruk dari orang zaman itu..sebab kamu tidak mengira bayi itu perempuan atau lelaki tetap akan kamu tanam!!!Kejam ooo...


link from:

2 comments:

HamizahRazman said...

ma aku ni rabun tulisan tu beso ckt..tak pun bold kn..aku x nmpk la..

e.m.m.a said...

yela mick . haih . nt aku edit balek

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails