31 January 2011

senyum je ok :p

hmmm . kesian dia . mak dia kena tahan wad hari nie . sakit katanya . takpe la nak buat macam mana kan . nie semua dugaan TUHAN . banyakkan berdoa . semoga mak awak cepat sembuh ya sayang . jaga mak awak tu baik baik . jangan risau pasal saya ok . saya masih boleh jaga diri saya lagi . tayah la balek sini awal awal . duduk je sana sampai mak awak dah sembuh sepenuhnya . mak awak lagi penting . kalau hilang saya boleh cari pengganti yang lain . mak takkan ada pengganti . so jangan pikir pasal saya ok . saya boleh jaga diri . jangan lupa jaga kesihatan awak juga . jangan sedih sedih ya sayang :) "SENYUM , TAK PERLU KATA APA APA" lagu yang awak suka nyanyi tu . mwaaaahhhhhh :p

hujan ~


yep . hujan lah . bukan hujan band ok . i mean hujan atau dalam bahasa kampung dia dipanggil RAIN . haha . memang dari pagi tadi hujan kat pasir gudang nie tak berhenti henti . bukan setakat hari nie je dah berapa hari dah pon . membantutkan segala urusan harian aku . hadoi . nak jemur baju pon tak boleh . apa nak buat . jemur bawah kipas je . huhu . ceh ceh . macam la aku dah basuh baju kan . nanti nanti la tunggu dah boleh jalan sikit . huhu . kalau diikut kan cakap orang orang tua hujan nie membawa rahmat . betul jugak tu . rahmat juga lah kan aku tak balek kampung tersinta aku . khabar orang orang di sana mengatakan tempat aku dah dinaiki air . wow . untuk kali ketiganya felda selancar banjir . harap harap jambatan yang baru siap tu tak runtuh lagi la kan . kalau tak memang jadi sejarah untuk kali ketiga juga lah kan . haha . 

hujan ouh hujan . jam sudah menunjukkan jam 4.30 pagi . yeah . aku masih tetap tidak menunjukkan sebarang reaksi mengantuk . huhu . halah kalau aku tidur pon kompem jap lagi terbangun sebab sejuk . almaklumla kaki aku sekarang nie sensitif sikit . tak boleh sejuk . nanti sakit . apa aku nak buat nanti kan . huh . bersabar lah ya kau emma . bukan setakat kaki je yang sensitif hati aku juga dah semakin sensitif sekarang . hmmm . mungkin disebabkan aku dah jadi golongan OKU sekarang nie kan . apa kan daya . TUHAN dah ambil salah satu kebolehan terpenting aku untuk sementera waktu . hmmm . mungkin ada hikmah semua nie . bab kata member aku sorang nie 
"ko tu kuat sgt jalan 2 tuhan kasi ko rehat...heheheh" 

mana ada aku kuat jalan ar . haha . mandai je . pape jela . yeah . tepat jam 4.39 pagi . hujan masih tidak menunjukkan tanda tanda mahu berhenti . memang makin subur lah kan padi padi kat tepi rumah aku nie . nasib baik tinggal lagi berapa bulan je lagi kat sini . huhu . aku jugak makin tak mengantuk . macam malas malas je nak tidur . halah . besuk bukan ada kelas pon kan . rilek rilek suda . siang nanti jela tidur . hmmm . budak shafiqah nie dah tidur pon . malam nie aku terpaksa mendaki tangga rumah sewa aku nie semata mata nak kena temankan si shafiqah nie tidur . haih . ngesot je yang mampu . mujur la tak jatuh . huhu . takpe lah belajar belajar kan . busan juga duduk bawah sorang sorang . lagi lagi bila tinggal berdua nie . hadoi . sakit lutut aku makin bertambah . mekaseh shafiqah . mekaseh sebab buatkan lutut aku makin sakit . dan aku hanya mampu tengok ko tidur je . haha . moga lena di atas kapal layar kamu :)

bila aku nak mengantuk nie ? hadoi . penat dah dok membebel sorang sorang nie . jari jari aku pon da makin lenguh nak menaip . huhu . ok lah . sekian untuk entry aku di subuh hari ini . wassalam =)

29 January 2011

sedih :(

satu persatu member member dah balek bercuti . almaklumla cuti seminggu balek jela kan . haih . apa boleh buat nak balek jugak tapi tak berdaya nak berjalan . sangat memerlukan dia sebenarnya tapi tanak dia nengok aku dalam keadaan yang macam ini . sadisnya lah . biar tunggu aku boleh jalan dengan sempurna macam biasa dulu baru boleh jumpa dia . hmmmm . dia pon dah balek kampung jugak . baru ingat nak suruh stay untuk satu hari lagi . hmmm apa kan daya . aku jugak yang suruh dia balek tak payah nak tunggu tunggu aku . haih . ok ok . sekarang aku hanya berdua sahaja dengan si budak shafiqah tu . macam biasa beliau sedang mengongnine kan diri beliau kat ruang depan . si zety pulak sedang berdating bersama encik boyfie beliau . pergi KSL MALL katanya . biasa lah besok dah nak balek . hmmm . dah plan dah hari tu nak pergi double date . tapi hampeh :( nak buat macam mana . si zati pulak nak balek dah hari nie . bas kol4 petang jap lagi . dah keluar gerak saing dengan si zety . hukhuk . busan nya la . tak boleh keluar nak gerak pon payah . baru sehari cuti macam mana la nak harungi lagi seminggu nie . huh . perit !! derita !

Disaat Aku Mencintaimu ~

Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku
Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta





menyesal !!

hmmm . macam nie lah bila orang degil tak mahu dengar cakap orang lain . orang cakap jangan jangan tapi buat buat buat jugak . hah . sekarang hambek ko ! tanggung lah seorang diri ya emma ! huuuu . sedih . kaki aku dah tak boleh jalan macam biasa . sebelah kaki nak berpijak pon tak boleh . sakit . dua dua sakit macam makin bertambah je . tapi nasib baiklah la kan boleh bergantung dengan sebelah kaki lagi . tu pon kena berpaut kat mana mana yang boleh dipaut . haih . ingat kan hari tu lari boleh go on lagi . rupanya sampai tak boleh jalan haku . sedihnya lah . menyesal tak dengar cakap semua orang ! sian member member aku terpaksa dukung aku papah aku . haih . pape pon terima kasih la untuk kamu papa syaza aima hana dengan oma zue sebab dah bawak aku pergi klinik pas tu pergi hospital pulak . lepas tu kena tunggu lama lak kan . sian korang .

hmmm . dah cakap kat BELIAU . tak boleh balek minggu depan . tapi kenapa macam aku tak dipedulikan je . macam kisah tak kisah je pasal aku . maybe aku tak penting kot walaupun aku nie keluarga BELIAU . hmm . mak mertua lagi penting kot dari anak sendiri . khabar aku sikit pon tak tanya . takpelah . dah seronok balek selangor . berhabis duit dekat sana . takpe lah . memang MEREKA SEMUA dah tak pedulikan aku agak nya  . 

hmmm . ok ok aku duduk diam diam je dekat rumah aku dengan keadaan aku yang macam ini . huhu . pinjam tongkat akak kelas advertising . nasib baik boleh membantu aku berjalan sedikit . terima kasih ya akak . dah ok sikit nanti saya pulang balik ya tongkat akak . huhu :) haih . sudah . dah nak dekat pukul lima pagi aku masih tak boleh nak tido . mereka semua dah sedap belayar atas kapal masing masing . apa boleh buat . huhu . aku pon dah penat nak menaip . huhu . semoga khabar aku di siang hari nanti bertambah baik :)

24 January 2011

oh kakiku !


dah berapa hari lutut aku sakit gara gara wat drilling punya pasal . haih . aku pon tak paham lah . macam mana la boleh sakit sampai macam nie sekali . setakat sakit sakit kat otot otot tu biasa lah kan . nie tak dah makin merebak kat sendi lutut aku pulak . haih . macam mana nie ? nak jalan pon sakit nie kan pulak nak lompat or nak lari . memang sangat sangat tak boleh la kan . jogging satu poly petang tadi pon dah ta mampu . kesakitan yang amat . haih . apa nak buat nie ?? huuuuu :) khamis nie dah nak lawan dah . macam mana ?? haih . yang paling perit sekali time mandi lah kan . peehhhhh . bapak ler berdenyut denyut !!! macam nak tercabut kaki aku ! waaaaa . macam tanak kasik aku bertanding je kan khamis nie . mula jari bengkak pas tu peha sakit pas tu turun pulak kat lutut . haih . macam tanak kasik aku join olahraga tahun nie je kan . huh . harap harap besok or lusa kaki aku dah ok la . aku tanak tarik diri . i need full leg massage . kinda both ok ?? huhu . lutut oh lutut sembuh la kamu ya ? saya masih memerlukan anda . muah muah .

15 January 2011

HADUH !!


haih . sakit gigi sudah menyerang kembali setelah bertahun tahun tak kena . hadus . sik tahan sudah kamek . nak buat macam mana kan . tahan jela . dah telan paracetamol pon ta jalan . hadoi . semua kerja tak jalan . nak tidur pon tak boleh . haih .


ouh . no ! tidak tidak ! saya takkan pernah berjumpa dengan manusia di atas ini ok ?? NEVER ! i hate doktor ! i hate klinik or whatever yang seangkatan dengannya . HAHA . seumur hidup aku belum pernah lagi aku pergi jumpa dengan doktor gigi secara sukarela hati jiwa dan raga . huh ! beliau sangat menakutkan . sangat sangat sangat menakutkan . ouh TIDAK !

14 January 2011

BUKAN ORANG SUCI !~

Mestinya kau mengerti
Saat pertama kali
Kala kau peluk diriku
Jangan pernah biarkan
Diri terhanyut nafsu
Aku bukan orang suci

Bukalah matamu
Berpaling dari diriku
Benamkan semua mimpi-mimpimu
Jujur pada hati
Masih banyak cinta menanti
Jangan kau harapkan aku

Lupakan semua rayu
Jangan kagumi aku
Karna ku tak cinta kamu
Mohon kau tinggalkan aku
Tak usah kau harap lagi
Karna cinta untuk mu palsu
Usah lagi sesali
Anggap tak pernah terjadi
Saat kau lepas diriku
Pernahkah kau sadari
Aku tak pernah berjanji
Untuk setia padamu
Bukalah matamu

Berpaling dari diriku
Benamkan semua mimpi-mimpimu
Jujurlah pada hati
Masih banyak cinta menanti
Jangan kau harapkan aku

11 January 2011

picnic time !


wow wow . terima kasih la buat sayang saya sebab sudi bawak saya berjalan jauh semalam menunggang tenggiling beliau sebab nak pergi picnic dengan sayang sayang saya yang lain . last minutes planning . jadi jugak la kan . walaupun ada certain certain jalan dan tempat yang terkena hujan . redah aje la . nasib baik tempat picnic kami tak hujan . huhu .


TEMPAT : BATU LAYAR, KOTA TINGGI, JOHOR
TARIKH : 09 JANUARI 2011


mereka mereka yang terlibat :
en apai
pn hana (nanan)
en melaty
pn zety (zezet)
en cherol saya
saya sendiri :)


tukang masak :
pn nanan
pn zezet
saya sendiri :)


kerjasama oleh :
en apai
en melaty
en cherol


sponsor sepenuhnya oleh :
en apai dan pn nanan 


saya sendiri . weee :)


bersama pn zezet :)


en gemuk botak saya :)


**************************************



saya juga nak mengucapkan selamat hari beranak dan selamat hari tua buat madame besar kami di atas iaitu PN NANAN . huuhu .


HAPPY BIRTHDAY hana :) 


terima kasih untuk semuanya

06 January 2011

kaji selidik !

yeah . teman teman blogger ku :) tulun saya boleh ? huhu . need your coorporation with my survey online . very crucial and needed as soon as possible :) TQ

about this kind of product


04 January 2011

tahun baru 2011

yeah . azam tahun baru . nak mantapkan design untuk last semester nie . untuk kelas persekitaran kelas projek untuk portfolio sekali . kena kumpulkan semua artwork arwork dari sem satu sampai lah sekarang . hmm . azam tahun baru nie nak cari kerja la kan lepas habis study . nak beli kereta . hhahhaa . agak agak mampu tak ? huhu .  insyaallah la . paling paling koman pon myvi je kan . kaler hijau . hahaha . jangan marah ok . nie azam aku untuk tahun nie . kalau tak tercapai pon nak buat macam mana kita nie hanya mampu merancang je . tuhan yang menentukan segala . huhu . simpan duit nak kahwin jela kan . lagi bagus . hahhaa . whatever ~

sedang kemalasan


best nya la kan bila dapat bantal nie . fuuhh . lagi lagi bila ada orang tolong sorongkan . lagi la best . hahah . gila bapak la malas nak bangun pegi kelas . halamak . memang rasa nak ponteng la kan kelas pagi nie . dah lah kol8 . memang malas gila la kan . haduh . dah la kelas keusahawanan yang membosankan . mengantuk ! nie lah kelas pertama yang kena banyak membaca bosan nak mati . hadui . nasib baik la satu modul je yang macam nie . kalau semuanya macam kelas nie memang benti belajar terus la kan . hahah . jangan jangan dah last semester kot . jadilah budak yang rajin ya cik fatima ahmad sopri . hhuhu . ok ok saya nak sambung tidur dan tidur dan tidur lagi . 

tak sihat ~

haduyai . memang paling pantang la kan bila tak sihat nie . nak buat pape pon payah . tak sedap badan . dah lah nga selesema batuk lak tuh . hadeyyhh . nak mengadu kat sapa nie . nak ngadu kat dia dia pon tengah tak sihat . hukhuk :( ok ok saya ngadu kat laman saya nie jela kan . dah baik demam nnie iba tiba rasa lapar yang amat la pulak kan . haih . tadi tanak lapa . hadui . ngek betul la . cik siti izzati tanak masak kan untuk saya . da dapat prosperity senyap senyap je ek kat bilik atas tuh . ok fine zety . huh . ok ok saya tahan lapar saya sampai besuk . saya nak tidur . huhu :p

trip to MALACCA

pertama kali aku memandu jauh dari JB ke MELAKA . huhu . satu pengalaman yang baru dan agak sukar jugak la kan sebab ta cukup rehat malam sebelum bertolak tuh . kereta pulak buat hal memang tensyen gila la . pape pon nasib baik semua nya sudah ok . bertolak dari rumah pukul 7.30 pagi . bersama housemate tersinta maisara dan juga hamizah (mick) dan ditemani oleh seorang jejaka. Jeremy . bawak jalan si jeremy yang tak pernah keluar dari pelusuk jalan intan 3 taman cahaya masai . halamak . 


ha . yang sedang drive tu aku sebelah aku nie jeremy yang belakang pakai tudung tu mick dan yang sebelah dia pulak maisara atau nama manja nya nyot sara . huhu . time nie memasing excited nak pergi melaka . trip member member . almaklum la kan dari sem lepas lagi nak pergi tapi tak jadi jadi jugak . akhirnya pergi jugak la kami atas tujuan untuk sesi photoshoot TAMAN MINI MALAYSIA DAN ASEAN yang terletak di ayer keroh melaka . tapi da alang alang kat melaka kan merayap sekali la kan .


yeah ! welcome to MALACCA


akhirnya sampai jugak la kami dekat taman mini nie . huhu . 


sebelum nak masuk dalam kena lah berpossing dulu kan 
PHOTOGRAPHER : Jeremy


haha . pelamin kat rumah melaka . sedih takda pasangan . huhu . jeremy pon tak sudi nak bergambar sebelah aku . ok fine jeremy 


sambil menikmati kuih muih tradisi masyarakat melaka . kalau kat johor payah nak cari kuih muih melaka nie . kalau ada pon kompem ta sesedap orang melaka buat 


memasing ngek ! haha . boley pulak la kan . 


ada gaya macam minah rempit sejati tak ? haha . 


sara dengan gaya kuda kepang yang tak berapa nak kepang 


first time jumpa kuda depan mata . huhu . almaklumla orang kampung . kat kampung aku takda kuda . haha . nama dia nie MAGNUM . kurus macam ta cukup makan je kan . sangat sangat jinak dan manja . 


pengalaman pertama pegang kuda . haha . mula memangla takut kan . tapi dah lama lama ok jep . huhu


haha . yang ini aku tataw la nak cakap apa kan . dasar mick ! aku lak yang terkejut bila kuda nie angkat kepala dia . haha . hambek ko !


berangan nak naik kuda sangat kan . nah hambek maisara . huhu . macam best je kan . sara dengan gaya dia . WOW . I LIKE !


penjaga kuda . haha . 


haha . tak tahu la nak komen apa kan . kuda nie bapak la pantang nampak perempuan . dasar kuda jantan ! miang ! hahah


da penat pusing MENGELILINGI DUNIA get ready nak gerak pergi pusat bandar pulak . haih . masa nie si jeremy tersangat la ngek . letak trippod camera atas jambatan gantung nie . halamak . risau gila takut jatuh kan .

 tepat jam 2.30 petang kami bergerak meninggalkan taman mini malaysia nie . shoot untuk assignment dah settle . so sudah tiba masa nak merayap la pulak kan . menuju ke pusat bandar . lepak kat mahkota parade je . shopping pape yang patot . baju baru jam baru spek baru beg baru . halamak . bukan aku ok ? mereka ! haha . aku dah penat gila kot time tuh so hanya memerhati mereka bershopping sahaja . huhu . nak wat macam mana kan . 

jam sudah menunjukkan pukul 6.00 petang . huh . da lewat sudah ! nak keluar dari melaka berpusing jugak la kan sebab tersalah masuk jalan . haih . kereta kat sana macam gampang ! hah. nie nak mencarot nie kan . halamak . bawak kereta entah pape kot suka hati mak bapak diorang je la kan . da ar tak kasik signal main redah je masok line orang . DASAR !!

sudah pukul 7.00 petang . fulamak . keluar dari ayer keroh and then masok jasin . sekali lagi aku terlanggar lampu merah . hhuhu . mengantuk punya pasal . haih . nasib baik side yang lain lain ta jalan lagi kan . kalau tak . haaduh . apa la aku nie kan . terus keluar masuk ke tangkak . cadang malam nie nak stay rumah maisara dulu nak rehat rehat tidur tidur jap ke kan . sampai je rumah dia mak dia dah sambut kami yang sedang kepenatan nie . huhu . memang first first aku carik katil dulu la kan . bapak ler mengantuk gila sakit satu badan . dah lah tukang urut aku takda . huhu . ingat nak tido kejap kol12 pagi nak gerak balek jb sudah nya memang semua nya terbongkang sekali la kan . haha . nak buat macam mana .

paginya pulak memasing bangun kol9 . bagus bagus . haha . pusing pusing area felda chemplak barat . pertama kali jugakla aku masak felda nie . lebih kurang felda aku jugak la . haih . kol12.30 memasing dah siap siap nak gerak balek . huhu . selamat tinggal labis . singgah air terjun bekuk yang kat labis tuh saja nak bawak bebudak nie melepak sambil kudap kudap pape yang patot kat situ . sambil cuci cuci mata sekali . shoot gambar sekali . huhu


sebelum balek sempat jugak la kan shoot gambar dulu . jeremy yang malu malu kambing . huh !


nie lah mak sara . kecik je kan orang nya ? sangat sangat caring . terima kasih makcik layan kami semua macam anak sendiri . huhu



hutan lipur sungai bantang . buat sapa sapa yang tak pernah jejak kan kaki macam si jeremy nie boleh lah datang ya . tapi segah mana la kan . kalau nak buat fotoshot untuk wedding pon boleh . amat amat dialu alukan .


*bersambung*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails